РЕСУРСНИЙ ЦЕНТР ПІДТРИМКИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ КИЇВСЬКОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ БОРИСА ГРІНЧЕНКА

http://rcpio.ippo.kubg.edu.ua

Методичні рекомендації для інклюзивно-ресурсних центрів щодо визначення категорій (типології) освітніх труднощів у осіб з особливими освітніми потребами та рівнів підтримки в освітньому процесі.

ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІСТРІВ УКРАЇНИ "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти" № 957 від 15.09.2021

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ КОНЦЕПЦІЇ РОЗВИТКУ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ

Нормативні документи:

Закон України "Про освіту", ст.20;

постанова Кабінету Міністрів "Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах" від 15.08.2011р. №872 (зі змінами внесеними згідно з Постановою КМ №588 від 09.08.2017р.),

наказу Міністерства освіти і науки України №609 від 08.06.2018р. "Про затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти".

ІНКЛЮЗИВНІ класи в умовах школи № 238 є важливою ланкою в системі загальної освіти дітей з особливими освітніми потребами.

В 2023/2024 навчальному році в закладі освіти функціонує 7 інклюзивних класів.

Що таке інклюзивна освіта?

Інклюзивна освіта дає можливість усім учням у повному обсязі брати участь у житті колективу дитячого садка, школи, дошкільному та шкільному житті.

Інклюзивне навчання— це система освітніх послуг, що базується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права навчатися за місцем проживання, яка передбачає навчання в умовах загальноосвітнього закладу.

Інклюзивна освіта— це процес, у якому школа намагається відповідати на потреби всіх учнів, вносить необхідні зміни до навчальної програми та ресурсів, щоб забезпечити рівні можливості.

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ:

  • Діти навчаються разом у звичайній школі.
  • Поліпшується моторний, мовний, соціальний, емоційний розвиток дитини.
  • Діти отримують можливість жити разом з батьками.
  • Оволодіння новими вміннями та навичками відбувається функціонально.
  • Навчання проводиться з орієнтацією на здібності та інтереси дітей.
  • У дітей є можливість для налагодження дружніх стосунків з ровесниками.
  • Діти з особливими потребами отримують ефективну освіту, щоб жити повноцінним життям.

Переваги для дітей без особливих потреб:

  • вчаться природно сприймати і толерантно ставитися до людських відмінностей;
  • вчаться налагоджувати й підтримувати дружні стосунки з людьми, які відрізняються від них;
  • вчаться співробітництву;
  • вчаться поводитися нестандартним чином, бути винахідливими, а також співчувати іншим.

Переваги для родин:

  • Батьки отримують інформацію про типовий і атиповий розвиток дітей.
  • Родини одержують підтримку з боку інших батьків.
  • Батьки беруть активну участь у визначенні навчальних цілей і завдань для дітей.
  • Всі батьки стають частиною шкільної спільноти.

Переваги для вчителів та інших фахівців:

  • Вчителі інклюзивних класів краще розуміють індивідуальні особливості учнів.
  • Вчителі оволодівають різноманітними педагогічними методиками, що допомагає їм ефективно сприяти розвиткові дітей з урахуванням їхньої індивідуальності.
  • Спеціалісти (медики, педагоги спеціального профілю, інші фахівці) навчаються працювати в команді.

Контингент дітей з особливими потребами мікрорайону школи № 238:

  • У школі станом на 01.09.2023 р. навчається таких учнів: 9.
  • Для організації інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у школі створено відповідні умови:
  • безперешкодний доступ до території та приміщень школи, зокрема, для дітей з вадами опорно-рухового апарату, в тому числі для дітей, які пересуваються на візку, та дітей з вадами зору;
  • забезпечено необхідними навчально-методичними посібниками, наочно-дидактичними та індивідуальними технічними засобами навчання;
  • функціонують кабінет практичного психолога, психологічного розвантаження, логопеда з відповідним корекційно-роздатковими матеріалами та обладнанням;
  • забезпечення педагогічними кадрами, які володіють методиками роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (зокрема, учителями інклюзивного навчання (асистентами учителя).
  • облаштовано місця загального користування.

Для кожного учня з особливими освітніми потребами створено команду супроводу.

В школі створено освітній простір для дітей з ООП

/Files/images/28.02.jpg /Files/images/111111111.jpg

/Files/images/28.022.jpeg

/Files/images/28.021.jpeg

Засідання Команд супроводу навчання дітей з особливими освітніми потребами:

07 та 14 вересня 2023 року в закладі освіти пройшли засідання команд супроводу дітей з ООП, на яких в присутності батьків та представника Інклюзивно-песупсного центру №3 Бадіченко Н.М. було обговорено та створено індивідуальні програми розвитку дітей. На засіданнях проаналізовано сумісну роботу педколективу та батьків з учнями з особливими освітніми потребами та вироблено шляхи подальшохї співпраці щодо роботи з учнями, які мають особливі освітні потреби.

25 жовтня 2023 року в школі пройли засідання команд супроводу дітей з ООП 5-Б та 5-В класів. Члени команд обговорили динаміку освітньогоо процесу учнів, виробили з батьками певні підходи до створення умов для комфортного їх навчання, обмінялися думками з батьками щодо роботи їх дітей.

27 грудня 2023 року, 4 та 11 січня 2024 року команди супроводу дітей з ООП зібралися на засідання, де проаналізували результати співпраці вчителів та батьків, визначили основні проблеми кожного учня з ООП та скорегували їх ІПР.

Кiлькiсть переглядiв: 1285